- Nowość
Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine (ft) do Arri PL to profesjonalny obiektyw filmowy o kącie widzenia 122°, zaprojektowany z myślą o kamerach pełnoklatkowych, Vista Vision i Super35. Dzięki technologii Zero-D oferuje obraz wolny od zniekształceń geometrycznych, co czyni go idealnym narzędziem do produkcji fabularnych, reklam i dokumentów. Jasność T2,9 pozwala na kreatywną pracę z płytką głębią ostrości, a minimalna odległość ostrzenia 18 cm umożliwia zbliżenia z zachowaniem szerokiego kontekstu. Kompaktowa, aluminiowa obudowa skrywa precyzyjną optykę i jest wyposażona w zębatki 0.8 MOD. Prezentowany model oferuje podziałkę ostrości w stopach (ft). W zestawie pierścień 114 mm do montażu matte boxa.
Produkty bezpośrednio od dystrybutora!
Kup do 15:00. Wyślemy od razu!
Masz 14 dni na zwrot towaru!
Darmowa wysyłka od 99 zł
Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine (ft) do Arri PL to profesjonalny obiektyw filmowy o kącie widzenia 122°, zaprojektowany z myślą o kamerach pełnoklatkowych, Vista Vision i Super35. Dzięki technologii Zero-D oferuje obraz wolny od zniekształceń geometrycznych, co czyni go idealnym narzędziem do produkcji fabularnych, reklam i dokumentów. Jasność T2,9 pozwala na kreatywną pracę z płytką głębią ostrości, a minimalna odległość ostrzenia 18 cm umożliwia zbliżenia z zachowaniem szerokiego kontekstu. Kompaktowa, aluminiowa obudowa skrywa precyzyjną optykę i jest wyposażona w zębatki 0.8 MOD. Prezentowany model oferuje podziałkę ostrości w stopach (ft). W zestawie pierścień 114 mm do montażu matte boxa.
%20do%20Arri%20PL/Grafika_Obiektyw%20Venus%20Optics%20Laowa%2012%20mm%20T2,9%20Zero-D%20Cine%20(ft)%20do%20Arri%20PL_01.jpg)
Obiektyw Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine oferuje imponujący kąt widzenia 122°, który w pełni pokrywa nie tylko pełnoklatkowe matryce, ale również większe sensory Vista Vision, jak te w kamerach RED Monstro czy Arri Alexa LF. Taka szerokość kadru bez efektu „rybiego oka” pozwala uchwycić monumentalne przestrzenie, nie tracąc przy tym naturalnej geometrii. To doskonałe rozwiązanie dla operatorów pracujących przy filmach fabularnych, reklamach, teledyskach czy wysokobudżetowych produkcjach dokumentalnych.
Technologia Zero-D to znak rozpoznawczy marki Laowa. Obiektyw Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine (ft) został zaprojektowany tak, aby całkowicie wyeliminować beczkową dystorsję, typową dla większości ultraszerokokątnych konstrukcji. Efekt? Obraz o czystej, nienaruszonej geometrii – bez potrzeby korekcji w postprodukcji. To atut szczególnie ceniony w pracy z architekturą, wnętrzami czy ujęciami „one take” realizowanymi bez cięć i maskowania zniekształceń.
Stała jasność T2,9 pozwala na swobodną pracę w warunkach słabego oświetlenia i umożliwia uzyskanie płytkiej głębi ostrości przy bardzo szerokim kącie. Z obiektywem Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine (ft) stworzysz intrygujący efekt separacji planów i zachowasz plastyczność obrazu nawet przy dynamicznych ujęciach. Obiektyw idealnie nadaje się do pracy przy świetle zastanym, scenach nocnych oraz zdjęciach z naturalnym światłem.
Minimalna odległość ostrzenia wynosząca zaledwie 18 cm (mierzone od matrycy) otwiera zupełnie nowe możliwości narracyjne. Obiektyw Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine pozwala tworzyć szerokie kadry z bardzo bliskim pierwszym planem. Z tym szkłem uzyskasz unikalny efekt głębi i bokeh przy przysłonie T2,9. Takie połączenie, rzadko spotykane w szerokokątnych szkłach „cine”, eliminuje też potrzebę stosowania dodatkowych soczewek.
Obiektyw Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine (ft) został wyposażony w standardowe zębatki 0.8 MOD zarówno na pierścieniu ostrości, jak i przysłony. Długi, płynny zakres rotacji (270°) ułatwia precyzyjne ostrzenie nawet w ruchu. Korpus wykonany z aluminium zapewnia trwałość, a dołączony adapter zwiększa średnicę frontu do 114 mm, umożliwiając montaż profesjonalnych matte boxów bez efektu winietowania, nawet na sensorach Vista Vision.
W zestawie z obiektywem Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine (ft) do Arri PL znajdziesz szczelną i odporną na uszkodzenia walizkę transportową, która zabezpiecza obiektyw w trakcie podróży. To detal, który ma znaczenie w pracy na planach zagranicznych, plenerach i wszędzie tam, gdzie sprzęt musi być niezawodny nie tylko w użyciu, ale i w transporcie.
Mimo ekstremalnej szerokości i profesjonalnych filmowych parametrów obiektyw Laowa 12 mm T2,9 Zero-D waży zaledwie 675 g i mierzy tylko 87 mm długości. To jedna z najmniejszych i najlżejszych konstrukcji w swojej klasie, idealna do pracy z gimbalami, sliderami i kamerami ręcznymi. Niewielki rozmiar to także mniej problemów z balansem i większa elastyczność w dynamicznych ujęciach.
Do zestawu dołączono adapter powiększający średnicę frontową obiektywu do standardowych 114 mm. Dzięki temu obiektyw Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine może być bez problemu używany z profesjonalnymi matte boxami bez obaw o winietowanie – nawet podczas pracy na sensorach Vista Vision. Producent przetestował obiektyw z wieloma modelami matte boxów dostępnych na rynku, potwierdzając jego pełną kompatybilność w praktyce.
Prezentowany wariant obiektywu wyposażono w skalę ostrości wyrażoną w stopach (ft), co odpowiada standardom stosowanym na rynkach anglosaskich, w tym w USA i Wielkiej Brytanii. Taki zapis ułatwia współpracę na międzynarodowych planach zdjęciowych, gdzie operatorzy, focus pullerzy i asystenci kamery często pracują z imperialnym systemem jednostek.
Obiektyw wyposażono w mocowanie Arri PL – najczęściej stosowany standard w profesjonalnej kinematografii. Zapewnia ono nie tylko pewne i stabilne połączenie z kamerą, ale również szeroką kompatybilność z większością kamer filmowych dostępnych na rynku. To wybór operatorów, którzy cenią niezawodność i pełną integrację ze sprzętem o najwyższych wymaganiach.